Stichting Thuis

Voorwoord

Met de stichting willen wij drempels en dalen verminderen of weg nemen bij gezinnen en dierbare naasten om juist de moeilijke zware berg op te gaan waarin vallen en opstaan erbij hoort.
De stichting onderscheid zich door verrassende, eigentijdse en passende workshops, projecten op de actualiteit inspelende thema's te organiseren met een goede boodschap in de kern.

Het concept “Daans theepot” is daarvoor de leidraad, waarin ambitieuze, open en vooral eerlijke gesprekken en momenten plaats vinden waarin de verbinding met elkaar centraal staat. Dit zijn momenten waarin ieder lid van het gezin de ruimte krijgt voor creatieve expressie, persoonlijke groei en ontwikkeling.
Wij willen de gezinnen en dierbare naasten met onze eigen ervaringen laten zien dat er altijd een positieve ontwikkeling mogelijk is en hun eigen vaardigheden de kracht zijn.

Onze motivatie:
De stichting is opgericht vanuit ons hart, door onze eigen levenservaringen weten wij dat het leven met Psychische problematiek erg moeilijk en vooral zwaar kan zijn voor de gezinnen en dierbare naasten van onze veteranen en overige hulpverleners. Alleen red deze persoon het niet, daarvoor heeft hij of zij een erg sterke, liefdevolle achterban nodig die begrip hebben voor de situatie.

Het probleem hiervan is dat een gezin eigenlijk op een punt komt dat ze samenleven maar ook langs elkaar heen. Dan beland men in een situatie die onveilig voelt, niet vertrouwd en uitzichtloos.
Leven met een veteraan of hulpverlener met psychische problematiek is voor een gezin en dierbare naasten het aller zwaarst en daar hebben zij een grote steun pilaar in nodig die hun begrijpt, uitleg kan geven, herkenning en erkenning kan bieden op een laagdrempelige wijze.
Want PTSS heb je niet alleen.

Stichting Thuis wilt en kan daar helpend in zijn. Dit doen wij door uit onze schaduw te stappen, en voor een gezin, dierbare naasten vanuit onze eigen kracht, mogelijkheden en ervaringen ondersteuning te bieden.
Tegenwoordig leven wij in een geïndividualiseerde maatschappij die niet altijd uitnodigt om de blik te verruimen, bewust te worden van de omgeving, medemenselijkheid en mogelijkheden.

Ontmoetingen ontstaan niet meer zo spontaan daar moet iets extra’s voor gebeuren. Een deel van de oplossing ligt in het elkaar terug vinden, elkaar weer leren vertrouwen en elkaar gaan leren begrijpen, de verbinding maken met elkaar.
Met de stichting willen wij mensen met elkaar verbinden en uit hun isolement halen, de drempel lager maken. De toegankelijkheid van onze activiteiten en de draagkracht van mensen vinden wij enorm belangrijk.

E-mailen
Bellen